Monday, October 14, 2013

Resipi pengikat kasih sayang

Teks: Aishah Hussein

Alhamdulillah, cuaca baik setiap hari, panas mahu pun hujan adalah baik juga.  Setiap yang berlaku ada kebaikan di sebaliknya.

Bersyukur kepada yang diberi peluang oleh Allah untuk berpuasa sunat hari ini.  Bagi yang tidak berpeluang, masih ada peluang untuk mendapat pahala yang sama.

Sediakan keperluan bersahur, keperluan untuk berbuka kepada mereka yang berpuasa juga akan diberi pahala.  Mudah-mudahan akan mendapat pahala yang sama dengan orang yang berpuasa.

Inshaallah, esok kita akan menyambut Hari Raya Aidil Adha, iaitu Hari Raya Korban.  Ramai yang sudah pulang ke kampung dan ada juga yang hanya beraya di rumah sendiri.  Bagi kami hanya beraya di sini sahaja.  Pada mulanya berpakat-pakat adik-beradik hendak beraya di kampung (ayah bonda mertua semua sudah tiada, jadi bila hendak beraya di kampung kami akan merancang dahulu).  Tetapi sudah ditentukan Allah, kerana ada komplikasi dengan haiwan yang hendak dikorbankan di kampung, kami menukar rancangan untuk melakukan di KL sahaja.

Lega juga saya dengan perancangan Allah ini.  DIA memudahkan bagi Along juga.  ALong akan berangkat pulang ke bumi Anbiya' raya ke 2.  Moga dengan ini, akan memberi peluang Along untuk berkemas barang dengan tenang, tidak perlu bergegas-gegas.

Hari ini, tiada persiapan masak rendang.  Malam nanti baru bersiap-siap untuk masak Stew Daging, mengikut selera angah dan mungkin masak nasi minyak untuk dimakan bersama stew. Apa-apa hidangan juga adalah rezeki, yang penting adalah air tangan kita sendiri yang sediakan untuk keluarga.   Apa juga yang ibu masak, memang sedap di lidah anak-anak.  Walau ke mana mereka pergi, hidangan yang dimasak oleh ibu juga yang dirindui.

Saya sudah ada anak yang sudah tinggal berjauhan.  Apabila along hendak pulang ke Malaysia, senarai makanan yang hendak dia makan sudah dimasukkan ke dalam blog dia.  Kebanyakannya semua yang saya pernah masak untuk keluarga.  Itu lah tanda yang masakan seorang ibu memang telah memikat perut dan hati anak-anak.  Apa yang orang lain masak tidak sama dengan apa yang ibu sendiri masak.  Walaupun hanya tumis sambal ikan bilis.

Benar lah seperti yang dikatakan  Pn Roza, ia Bukan Sekadar Resipi, tetapi ia adalah pengikat kasih sayang.



Alhamdulillah, pendaftaran kami dibuka setiap hari untuk dua kelas berikut:
1. Kelas asas blog dan penulisan
2. Kelas asas blog dan fanpage untuk mula bisnes

Kelas bersiaran secara online sahaja setakat ini.
PROMOSI Oktober sudah berlangsung bermula 13 Oktober 2013.
Dengan setiap pendaftaran di kelas, akan dapat percuma ebook 101 Idea Home-based Bisnes.
Selepas promosi, ebook ini perlu dibayar.

PM Aishah Hussein untuk pendaftaran

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...