Sunday, July 28, 2013

Peluang sebagai penulis dari rumah

Teks: Aishah Hussein

Sabtu lepas, mentor saya telah pm saya tentang artikel yang saya telah sumbangkan ke dalam majalah Muslimah.  Saya tidak menyangka yang nama saya akan tertera di dalam ruangan tersebut.  Alhamdulillah syukur ke hadrat illahi kerana diberi peluang oleh Allah untuk mengenali sifu saya Pn Masayu Ahmad yang banyak membantu pelajar-pelajarnya dalam pelbagai-pelbagai aspek dan peluang.  Terima kasih kepada sifu di atas tunjuk ajar dan peluang yang diberikan. Terima kasih juga kepada Nur Ain Vivian Quake yang sudi bekerjasama dengan kami dan juga Pn Nik Fauziah Nik Hussin kerana menerbitkan artikel tersebut.

Sebenarnya, ketika sifu mesej kepada saya untuk siapkan satu artikel ini, saya agak keberatan kerana datelinenya agak singkat.  Tetapi setelah dicabar dan atas dasar ingin mencuba dan juga membantu sifu kerana sifu sudah tidak menang tangan dengan tugasan beliau yang lain, saya sahut cabaran itu.  Alhamdulillah, saya berjaya selesaikan tugasan itu dalam waktu yang ditetapkan. 

Sila dapatkan majalah Era Muslimah Bil. 17 untuk ikuti kisah selanjutnya tentang penghijrahan Nur Ain Vivian Quake.  Di dalamnya juga terdapat  kisah kecekalan seorang sahabat dari Alumni Penulis dari rumah, Khairunnisa yang beroperasi dari rumah sebagai seorang akitek demi anak-anak.



Sertai kami di Alumni Penulis dari Rumah.  Apa kelebihannya.  Anda berpeluang untuk belajar cara penulisan yang betul.  Cara untuk naikkan trafik di blog.  Dan anda juga berpeluang menjadi guru online.  Siapa sangka suatu hari nanti nama anda akan tertera di ruangan artikel majalah ataupun kisah anda disiarkan di dalam majalah seperti rakan-rakan saya yang lain.

Pendaftaran bagi 2 kelas online masih dibuka di bulan Ramadhan.
Waktu kelas adalah fleksibel.

pm saya https://www.facebook.com/messages/aishah.hussein7 untuk pendaftaran salah satu kelas dan pertanyaan atau
emel ke noraisah.hussein@gmail.com

1. Kelas asas blog dan penulisan, atau
2. Kelas asas blog dan fan page (bagi yang mahu mula bisnes)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...