Thursday, March 28, 2013

Persahabatan Baru - 28.03.13

-->
Teks : Aishah Hussein
Foto: Carian Google

Hari ini saya merasa sangat seronok kerana pagi tadi saya mendapat respon yang sangat baik dari usahawan di bidang makanan untuk tugasan menemuramah.  Salah seorangnya adalah usahawan bisnes roti. Rendah diri orangnya dan malu untuk berkongsi pengalaman katanya kerana masih baru.  Tetapi pengalaman dari usahawan kecil-kecilan inilah yang akan membantu suri rumah  yang masih buntu untuk mula bisnes di bidang ini.

Seorang lagi usahawan adalah seorang yang terkenal.  Seorang chef juga seorang penulis dan telah lama saya ikuti beliau di satu forum masakan secara senyap-senyap.  Sejak mula saya kenal dia iaitu di sekitar tahun 2004, sehingga sekarang peribadinya masih seperti yang saya kenal 9 tahun yang dulu.  Seorang yang sangat rendah diri dan  sangat-sangat terkesima saya bila beliau sendiri yang mengusulkan untuk berjumpa dengan saya di Shah Alam.  Kebetulan beliau akan berada di KL untuk shooting masakan beliau.  Jika diizinkan Allah, saya akan berjumpa beliau secara personal awal April ini.  Biarlah saya rahsiakan dulu siapa orangnya.  In shaa allah, andainya semua berjalan lancar, nantikan penampilan beliau di dalam ebook yang akan diterbitkan.  Saya hanya berusaha, semuanya ditentukan Allah.  Apa-apa pun terima kasih Allah kerana menemukan dengan sahabat-sahabat baru di alam maya ini.  


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...