Tuesday, May 21, 2013

Bertanya sebelum membuat keputusan

Teks: Aishah Hussein

Kini sudah sebulan lebih saya menjadi WAHM.  Alhamdulillah, walaupun dari segi kewangan memang banyak bezanya dari sebelum saya berhenti kerja, tetapi saya masih bersyukur kerana Allah masih memberi saya untuk bernafas pada hari ini.

Saya harap saya akan terus kuat untuk tidak meletakkan diri di dalam aura yang negatif memkirkan tentang rezeki yang Allah nak bagi.  Setiap hari saya hanya doa, usaha dan tawakkal.

Hmm kenapa doa dulu ya.  Guru saya pernah berpesan apa-apa yang kita hendak buat, mesti rujuk dan tanya pada DIA dahulu.  Kemudian kita buat ikut petunjuk dan ilham yang diberikan oleh DIA.  Jika kita buat dulu kemudian baru nak tanya DIA, memang banyak masa terbuang.  Kerana itu dalam islam disuruh beristikharah kepada Allah sebelum membuat keputusan dalam apa juga perkara.

Sesungguhnya Allah akan memberi petunjuk kepada hamba-hambanya yang betul-betul berserah dan bertawakkal kepadaNYA.

Bersambung nanti. Nak pergi sambung tugasan berkemas.  Selamat menjalankan tugas kepada semua sahabat yang membaca blog saya.



Sudahkah anda mengambil makanan sunnah pada hari ini.  Mulakan dengan habbatus sauda dan madu, jika ada peluang minum bersama air zam-zam.   In shaa allah, sunnah dapat, khasiat pun dapat.
Alhamdulillah, kami ada menjual pelbagai produk sunnah.  Dapatkan dari kami di

=>  https://www.facebook.com/KedaiProdukSunnahOnline
atau di
=> http://produksunnahshoppe.blogspot.com/





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...