Tuesday, December 31, 2013

Sejuk-sejuk, makan roti panas

Teks: Aishah Hussein

Hari ini hari terakhir 2013.  Cepat betul rasanya masa berlalu.  Pejam celik sudah masuk tahun baru.  Allahuakbar.  Pagi ini selesai sudah sesi rawatan yang terakhir bagi tahun 2013.  Moga tahun 2014 bakal membawa lebih seribu rahmat.

Semalam cuaca hujan petang hingga bawa ke malam.  Petang-petang anak-anak di rumah sibuk suruh buat roti.  Janjinya lepas asar baru nak menguli tapi setiap 10 minit turun si adik turun.  "Ibu lapar."  Almaklum sejuk-sejuk.  Padahal sudah makan tengah hari, banyak pula tu.

Sebaik sahaja selesai asar, terus mula meroti.  Dalam masa 1 jam setengah semalam, buat satu adunan roti.  Dapat dalam 25 biji.  Sepatutnya resipi ni dapat 30 biji tetapi sebab sudah lama tidak meroti saiz bun pun lintang pukang.  Baru aje keluar oven, terus disambar adik 2 biji.  Biasalah satu untuk ayah satu untuk dia.  Lepas tu datang lagi tiga kali.  Tidak sampai sejam sudah habis sedulang.

Roti Manis
Sepatutnya makan malam buat makaroni goreng tetapi oleh kerana roti dah banyak, tukang masak pun  buat pengumuman untuk makan malam hanya makan roti dan "Bake Potato Gratin".


Jadi orang putih lah pula kita ya.  Nasi tengah hari dan ayam masak merah masih ada tiga ketul, jadi budak berdua tu habiskan.  Orang putih la sangat :)

Resipi untuk kedua-dua di atas akan saya masukkan di entri lain, inshaallah.  Gambar pun tidak begitu menarik sebab cajer kamera sudah tidak kelihatan di mana-mana.

Hari ni pun sudah ada permintaan roti Mexican.  Tengok lah cuaca macam mana ya.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Akademi Bekerja Di Rumah menawarkan kelas berikut :

1. Kelas online asas bina blog penulisan - belajar menulis cara santai tapi masih mengekalkan bahasa melayu formal. Salah satu cara menarik minat pembaca suka baca dan bertandang. Bina tapak awal memperkenalkan diri pada pembaca/bakal pelanggan. Teknik tulisan yang mempengaruhi pembaca datang dan datang lagi. Bergabung dengan lebih ramai blogger di akademi kami, kini sudah mencecah 340 blog untuk membantu aliran trafik ke blog. Belajar mengetahui teknik yang betul, apa yang kita suka tulis dan cara konsisten untuk terus aktif menulis di blog. Bagi yang sudah ada blog, tapi masih tiada idea menulis juga dialu-alukan untuk sertai kelas ini.

2. Kelas online asas blog fanpage mula bisnes - bagi yang mahu mulakan bisnes online tapi tidak tahu cara. Mahu mula berbisnes tapi masih tiada produk. Belajar urusniaga mudah dengan mnggunakan medium percuma blog, fnpage, fb. Belajar menjana pendapatan awal bermula RM5, RM10, tingkatkan lagi RM20, RM50, RM100 dan seterusnya (tertakluk kepada kerajinan dan konsisten masing-masing). Kelas yang sangat sesuai untuk suri bekerjaya yang sangat sibuk, suri rumah sepenuh masa dan bagi mereka yang mahu buat secara sambilan atau sepenuh masa. Belajar membuat blog kedai online, belajar menulis konsisten, buat borang tempahan, jenis-jenis entri blog, buat fan page, belajar buat pautan antara blog untuk aliran trafik.

3. Kelas beriklan di mudah.my - mudah.my merupakan medium promosi online secara percuma. Belajar teknik beriklan dengan betul di situ.

4. Kelas penulisan kreatif - bagi yang bercita-cita menulis cerpen. Belajar menulis cerpen dahulu sebelum menulis novel. Apabila sudah pandai tulis cerpen, insya Allah boleh menulis novel.

5. Rakan niaga / pengurus online akademi - Kami buka penyertaan ini kepada mereka yang mahu memulakan bisnes online tapi tiada produk untuk diniagakan. 3 produk utama akademi iaitu kelas online, produk digital ebook dan pakej iklan. Kesemuanya atas talian. Tiada stok yang perlu disimpan, juga tidak memerlukan modal tinggi. Hanya berbekalkan komputer dan talian internet.

6. Kelas urus niaga akaun bisnes kecil WAHM SOHO - bagi mereka yang mahu belajar mengurus akaun bisnes.

Ini adalah langkah awal, kami sediakan berdasarkan permintaan demi permintaan.

Kelas ini terbuka kepada semua yang mahu memulakan bisnes secara online, masih tidak tahu cara bagaimana mahu memulakan. Khusus utama untuk suri rumah, suri bekerjaya yang mahu menambah pendapatan secara sambilan atau sepenuh masa. Juga dialu-alukan penyertaan untuk kaum adam.

Bagi kalian yang berminat untuk memulakan bisnes secara online, perlukan tunjuk ajar bagaimana mahu bermula, boleh hubungi saya di sini :
Facebook: aishah.hussein7
atau bayar di sini untuk pilihan kelas http://buku-online4u.blogspot.com/p/blog-page_12.html






Anda mahu mula bisnes tetapi tidak ada produk? 
Kni anda tidak perlu risau lagi.

Berdaftar Sebagai Rakan Niaga Akademi Bekerja Di Rumah!

Anda akan mendapat Satu Blog Bisnes yang membolehkan anda menjalankan operasi perniagaan hanya dari rumah sahaja.
Anda hanya perlu mempromosikan pakej-pakej jualan dan produk-produk yang ditawarkan oleh Akademi Bekerja Di Rumah. Kami sediakan tapak untuk anda berniaga tanpa perlu keluar dari rumah. Apa yang anda perlukan hanyalah kesungguhan dan talian internet.

Apa yang kalian dapat ialah satu Blog tersedia dengan pautan:
1. Logo Akademi Bekerja Di Rumah
2. Logo rasmi SOHOdirectory
3. Kelas-kelas Online
4. Pakej Ebook Mula Bisnes/Ebook
5. Ruang Periklanan
6. Borang Tempahan

Yang membantu menjana pendapatan anda TANPA PERLU KELUAR DARI RUMAH!

Hubungi saya di Facebook: aishah.hussein7

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...