Thursday, January 29, 2015

Selamat Harijadi Along

Teks: Aishah Hussein

Alhamdulillah.
21 tahun telah berlalu ketika saya melahirkan bayi perempuan.  Hanya dia sahaja bunga di kalangan 2 lagi lelaki permata hati kami.  Cepat betul masa berlalu.  Rasa macam baru semalam menghantar Along ke sekolah tadika.  Terasa juga sudah lama rupanya hidup di dunia.  Tiada apa yang saya inginkan ketika ini.  Hanya keredhaan Allah ke atas kami sekeluarga.

Moga anak-anak kami menjadi anak-anak yang soleh dan solehah.  Apabila anak-anak sudah besar dan jauh dari kita, yang mampu kita lakukan hanyalah doa.  Peringatan hanya boleh disampaikan melalui whatsapp.  Sama ada dia dengar dan ikut, itu semua berserah kepada Allah.

Susah sebenarnya untuk kita melepaskan anak-anak.  Tetapi sampai masanya kita perlu lepaskan dengan redha.  Perlu redha yang mereka sudah dewasa dan perlu mengorak langkah untuk menjalani kehidupan yang lebih mencabar.  Perlu sedar bahawa sesungguhnya bukan kita sebaik-baik pelindung untuk anak-anak.  Allah lah yang Maha Pelindung.

"Selamat Harijadi Along.  Jadi yang terbaik di sisi Allah dan Allah akan jadikan Along yang terbaik di sisi ummah."

"Seperti yang diminta, Devil's Food Chocolate Cake untuk Along.  Hanya gambar kek aje buat Along.  Jangan risau kami tak makan semua. Separuh untuk kanak-kanak di rumah acik.  Separuh lagi untuk bff ibu :)"








p/s kalau nak oder Kek Devil's Food ni boleh pm ke fb ataupun wassap ya :) 
Hanya kawasan Shah Alam dan sekitarnya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...