Thursday, July 3, 2014

Ulasan Peserta Kelas Blog - Syahidah Mahassan

Teks: Aishah Hussein

Alhamdulillah.
Terima kasih Allah atas rezeki dan nikmat yang Engkau kurniakan.

Hari ini menyerahkan tugas memasak kepada Along dan Angah.  Masing-masing sudah berbahagi tugas, setiap orang akan menyediakan 1 menu.  Anagh denagn Ayam Masak Merah, Along dengan Masak Lemak Telur.  Ibu perlu menjadi supir hari ini.  Hari ini perlu bergerak lebih awal supaya tidak terperangkap di dalam jam seperti semalam.

Bagi yang berminat untuk sertai Kelas Asas Blog bersama ABDR, baca dulu ulasan peserta, Syahidah Mahassan.

Sumber: http://syahidahmahassan.blogspot.com/
"Wah, akak ada blog ya," kata seorang sahabat.

Sebenarnya saya bukanlah mula berblog pada tahun ini. Sejak saya mempunyai akaun Frienster dan Multiply lagi saya sudah berblog. Sekitar tahun 2006 semasa menuntut di Kolej Matrikulasi Melaka. Pernah juga menggunakan Wordpress dan yang paling lama Blogspot. Jadi, asas senggaraan blog saya memang sudah tahu. Semuanya agak berbeza apabila mengikuti Kelas Asas Blog dan Penulisan.

Saya dapati kebanyakan peserta kelas ialah suri rumah yang berhenti kerja dan mahu meningkatkan potensi diri melalui pembelajaran atas talian yang lebih mudah. Perkara ini mengubah persepsi awal saya sewaktu mula-mula mengikuti kelas. Tanpa saya sedari, saya dapat banyak info bagaimana menjana pendapatan dari rumah.

Saya menganggap tidak salah saya melabur wang bagi mempelajari skil dan teknik baru. Ilmu yang baik, apabila digunakan dengan cara yang betul, boleh menjadi asbab keupayaan kita untuk menjadi manusia hebat. Saya cukup terkesan dengan kesungguhan ibu-ibu dalam kelas yang saya sertai ini. Mereka bersungguh-sungguh mengatur kehidupan seharian semata-mata untuk menuntut ilmu.

Insya-Allah, saya akan jadikan ini pembakar semangat untuk saya memperbaiki dan menambah baik potensi diri. Apa yang menarik melalui kelas ini ialah guru akan memantau perjalanan kelas secara atas talian. Melalui medium ini, saya bebas melakukan tugasan saya pada bila-bila masa terluang. Asalkan saya ada sambungan Internet dan gajet di sisi.

Selama ini asyik berblog syok sendiri, lebih baiklah saya berblog dan memberi manfaat kepada pengunjung laman ini. Tanpa teknik yang betul, kita sendiri yang rugi. Maka, bergurulah untuk menjadi lebih baik. Asalkan tidak melanggar syariat Allah, saya dapat pula menyampaikan panduan berguna untuk orang lain.

======================================

Pendaftaran untuk kelas-kelas di Akademi Bekerja di Rumah dibuka setiap hari. Bergabung bersama kami 780 blog di ABDR.
Kelas online dan offline kami, adalah seperti berikut:
1. Kelas asas blog dan penulisan
2. Kelas asas blog fanpage mula bisnes
-produk sendiri
-makanan sunnah
-telekung solat borong dan runcit
http://gedungtelekungsolat.blogspot.com/
-produk islamik
-projek raya
http://projekduithariraya.blogspot.com/
3. Kelas penulisan kreatif
4. Kelas penulisan ebook pertama
5. Kelas akaun wahm, soho, bisnes kecil
http://kelasonlineurusakaunbisneskecil.blogspot.com/
6. Kelas asas wordpress
7. Kelas beriklan mudah.my
8. Pendaftaran rakan niaga pengurus online ABDR
9. Tempahan blog bisnes - 5hari siap
10. Beriklan dengan kami pautan 750 bloghttp://sohodirectory.blogspot.com/

Sempena ramadhan, kami di Akademi Bekerja Di Rumah (ABDR) masih buka pendaftaran bisnes dropship berikut:

1. Bisnes Makanan sunnah
2. Projek duit raya
3. Telekung solat runcit dan borong
4. Bisnes produk islamik

> Stok ada sepanjang tahun
> Tidak perlu simpan stok
> 5 langkah mudah: Daftar, blog jualan, fanpage, ambil komisyen & urus pesanan





Kalian berminat? Boleh terus daftar bagi yang sudah sedia & serius mahu jana pendapatan tanpa perlu keluar rumah.

Untuk sebarang pertanyaan lanjut hubungi saya:
Facebook: aishah.hussein7
Emel di noraisah.hussein@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...