Thursday, April 17, 2014

Suri tabah, pahala melimpah

Teks: Aishah Hussein

Hari ini mengelat, lari dari pergi terapi. Hari ini banyak tugasan yang perlu diselesaikan. Basuh kain semua sebab esok air kena catu semula.
Mop mana yang patut, cuci tandas isi air dalam tong, baldi dan segala botol.

Ya Allah. Ampunilah saya yang banyak mengeluh. Bukan mengeluh tetapi nak tunjukkan banyaknya senarai tugas suri rumah yang perlu dibuat apabila air dicatu. Semalam saya terbaca posting seorang rakan (saya sudah lupa siapa) katanya bil air lagi banyak sebenarnya bila ada catuan begini.  Bila ada bekalan air, semuanya hendak cuci apabila ada air.

Tetapi yang saya tahu, kos perbelanjaan saya jadi lebih sebab terpaksa makan luar atau tapau bila air tiada.  Moga suri-suri yang terpaksa berdepan dengan ujian ini tabah dan senyum-senyum selalu :)  Moga dengan itu juga pahala kita berlipat ganda.

=============================================
Hendak mula bisnes perlu ada ilmu akaun.
Kalau belasah aje bisnes, akaun pun tak ambil tahu,
jangan hairan jka sales banyak tapi tak ada untung


Sertai bengkel asas pengurusan akaun bisnes.

Di mana?
Di Shah Alam

Bila? Pukul berapa?
10 Mei 2014, Sabtu
9pg-5pm
Makan tengahari dan air mineral disediakan.

Modul
1. Pengenalan Book keeping and accounting
2. 10 kesalahan yang biasa dilakukan oleh entreprenuer
3. How to do record keeping
4. Basic costing and Pricing. Bagaimana anda meletakkan Harga?
5. Profit & Loss...anda untung @ Rugi????
6. Case Study (full set of Bookeeping)
case study - hands on task. Full cycle how to do book keeping.

Bagi yang berminat untuk sertai kami
Hubungi saya
Facebook: https://www.facebook.com/aishah.hussein7
emel: noraisah.hussein@gmail.com
SMS/whatsapp: 013 383 7768
atau terus daftar di sini http://kelasonlineurusakaunbisneskecil.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...