Wednesday, June 4, 2014

Idea bisnes - bantu selesaikan masalah orang lain

Teks: Aishah Hussein

Alhamdulillah.
Sekembali dari workshop, banyak tugasan yang perlu diselesaikan. Rumah pun huru-hara.  Jadi untuk selamatkan tenaga supaya boleh fokus untuk tugasan lain, Allah beri sedikit rezeki untuk saya berikan kepada pencuci rumah "Bibik on Wheels".  Kesian pula saya tengok mereka cuci rumah, almaklum sejak berhenti kerja rumah saya kemas sendiri aje. Bukanlah tip top macam profesional. Ini kali pertama saya panggil orang untuk cuci rumah sejak berhenti kerja.  Sambil-sambil tu saya kemas-kemas tudung-tudung along dan saya yang masih elok dan berikan kepada bibik.  Seronok mereka terima, seronok saya kerana dapat membalas budi mereka kerana mencuci rumah saya.
Ini antara idea bisnes yang kalian boleh buat untuk bantu orang lain.  Servis mencuci rumah atau pejabat.
Saya pernah ambil satu servis sebegini sebelum ini dengan Pn Adibah.  Beliau memang bagus, selesai pekerja beliau buat kerja, beliau sendiri akan datang cek sama ada mereka cuci dengan bersih atau tidak.  Sayangnya beliau sudah tidak lagi menyediakan servis tersebut.

Kalau ada yang perlukan servis cuci rumah atau pejabat boleh hubungi mereka
Bibik on Wheels, cari aje di facebook atau google.  Saya pun cari di google :)


Servisnya ok lah.   BAru test sekali kan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...