Monday, February 24, 2014

Pertembungan Menu Timur dan Barat

Teks: Aishah Hussein
Foto: Koleksi sendiri

Alhamdulillah.

Apabila hujung minggu selalunya saya akan masak yang "special" sikit untuk keluarga.  tetapi semalam sudah kehabisan idea hendak pusing menu.  Akhirnya mencuba resipi yang campak-campak, maka jadilah resipi timur dan barat.

Si angah balik dari menolong si ayah mengangkat barang untuk pindah pejabat terus bertanya ibunya masak apa. Jawab saya, "biarlah ia menjadi rahsia."

Sebenarnya saya bercadang nak masak ayam halia tetapi sebab macam sudah biasa sangat, jadi saya pun mencampurkan rempah-rempah barat seperti oregano, rosemary dan lada hitam ke dalam masakan tersebut.  Hendak bagi rasa masam sedikit, saya tambah 1 sudu tomato puri.  Kemudian saya masukkan buah tomato dan saderi.  Maka jadilah seakan-akan Ayam Halia cum Stew Ayam.

Beginlah rupa menu tersebut.



Untuk sambal mencicah ulam daun selom dan timun rapuh, saya buatkan sambal cili kering.
Tumbuk cili kering (yang telah direndam dengan air panas untuk lembutkannya) bersama garam.
Setelah lumat, perahkan limau nipis ke dalamnya.  Cukup untuk menambah selera makan tengah hari.

=============================================================


UPAH BINA BLOG

Kini saya buka pakej untuk Upah membina blog.
Yang berminat untuk hasilkan blog tetapi tidak ada masa untuk sertai akademi, boleh hubungi saya untuk tempahan blog. Tempahan blog terbuka kepada semua yang ingin membuat blog bisnes, blog untuk assignment atau blog peribadi.

Harga PROMOSI yang saya tawarkan sekarang hanya RM100 SAHAJA. Harga sebenar pakej ini ialah RM200. Yang menarik lagi, saya akan berikan bonus beriklan di soho directory selama 6 bulan. Produk anda akan diiklankan di lebih dari 400 blog aktif di Akademi Bekerja Di Rumah.

Hubungi saya:
Emel: noraisah.hussein@gmail.com
SMS/whatsapp: 013 383 7768
PM di Facebook: aishah.hussein7

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...