Saturday, November 15, 2014

Syukur setiap saat yang Allah beri

Teks: Aishah Hussein

Alhamdulillah.
Sudah berada di hujung minggu.

Seminggu berlalu.  Masa saya diisi dengan kesibukan hal dunia dan akhirat.  Dulu masa nak berhenti kerja ingatkan saya akan jemu menunggu masa.  Rupanya sekarang ini masa 24 jam pun tidak cukup.  Sememangnya begitulah lumrah kehidupan kita.  Tidak pernah cukup.  Cuma saya teringatkan satu pesanan yang selalu diberitahu oleh guru-guru.  Jika kita rasa kita tidak cukup masa di dalam hidup, bacalah Quran.  Inshaallah masa kita akan jadi lebih berkat dan kerja kita akan lebih tersusun dan terancang.

Apa yang saya sibuk sangat minggu lepas ya.  Hmm.  Pertamanya saya isikan masa saya dengan kelas-kelas agama dan juga kelas "baking".  Dan juga menyiapkan tempahan rakan-rakan.  Tempahannya sikit aje, kecoh aje lebih.  Sejak sudah sihat, saya bagai didatangkan satu semangat untuk meneruskan minat "baking" saya.  Jadi saya akan ambil tempahan mengikut kadar kemampuan sahaja.  Cuma saya selalu memohon pada Allah, apa juga minat dan hobi saya jangan sampai ia mengurangkan masa saya dengan Allah.

Nikmatilah gambar yang tidak seberapa ini.

  Congo Bar


Salted Caramel Chocolate Cake


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...