Thursday, May 8, 2014

Berilmu beramal

Tek: Aishah Hussein

Yes you can do it.
But it's a matter of you do it now or you do it then.
Speaking pula pagi ni.

Sudah belajar perlu buat. Jangan tunggu nanti.
Sudah bayar, perlu usaha sampai dapat hasilnya.
Jika sudah melangkah perlu terus jalan ke hadapan.  Jangan undur ke belakang.  Pandang belakang tidak mengapa, kerana kita perlu lihat apa kesilapan yang telah kita lakukan dahulu agar boleh diperbaiki untuk masa hadapan.
ILMU sudah diberikan.  Serap dan amalkan. ILMU jika tidak diamalkan sia-sialah jadinya.

Sebagai seorang guru, saya merasa seronok kerana protege saya sudah semakin rajin mengemaskinikan blog.  Ada yang PM malam-malam bertanyakan soalan.(maaflah kadang-kadang tidak berjawab PM kerana cikgu sudah tidur hi.hi.).  Apa pun syabas kepada protege saya Magdalina, Fatimah, Nazirah yang sudah semakin semangat.

Inshaallah nanti saya akan masukkan senarai blog protege saya di entri akan datang.  Nak bagi semangat sikit pada yang lain.

Akan bersambung kembali.  Perlu berkejar ke tempat terapi.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...