Wednesday, June 26, 2013

Menjana Pendapatan dari Rumah

Teks: Aishah Hussein

Walaupun saya baru sahaja bergelar WAHM selama lebih kurang 3 bulan, tetapi saya sudah banyak belajar benda baru hal-hal berkaitan bisnes online.  Kalau dulu sebelum berhenti kerja, saya tertanya-tanya apa yang boleh saya buat untuk menjana pendapatan dengan hanya duduk di rumah.

Ketika itu, saya belum berjumpa buku-buku panduan seperti ebook Super WAHM Super Mom dan buku Jana RM dari Rumah.  Namun, saya bersyukur kerana saya dipertemukan dengan Pn Masayu Ahmad yang banyak memberi tunjuk ajar.

Bagi suri rumah yang bercadang untuk berhenti kerja, jangan berhenti dahulu.  Baca dulu rangkaian buku-buku berkaitan dengan bisnes dari rumah atau bisnes online.  Bisnes ini juga boleh dimulakan dahulu ketika masih bekerja, bila telah selesa baru hantar surat perletakan jawatan (walaupun saya melakukan sebaliknya :-) ).

Banyak benda yang boleh diusahakan untuk menjana pendapatan.
Antaranya:
1. Menjual produk - simpan stok dan menjual, ini jika memiliki wang lebih untuk modal.
2. Bisnes Dropship - tidak perlu menyimpan stok dan modal.  Hanya promo.

Bisnes menggunakan kepakaran dalam bidang yang diminati
3. Bisnes Makanan dari Rumah
4. Bisnes Menjahit dari Rumah
5. Guru Online dan banyak lagi

Alhamdulillah, walaupun buat permulaan income saya tidak sebanyak waktu bekerja, tetapi saya bahagia berada bersama keluarga.


Jika kalian ingin bekerja dari rumah atau menjana pendapatan tambahan boleh hubungi saya untuk ketahui cara-caranya.  Atau boleh miliki pakej ebook di bawah:

Pakej Wahm Soho - Bekerja dari rumah

1. Ebook asas blog dan penulisan - RM50

2. Ebook super wahm super mom - RM25
3. Ebook panduan mula butik online dan offline - RM50
Promosi sehingga 30 Jun, kalian boleh dapatkan hanya dengan harga RM100

Untuk promosi Julai, dengan harga RM125, buku Jana RM dari Rumah akan diberi percuma kepada setiap pembeli, selagi stok masih ada.  Jangan lepaskan peluang untuk memiliki ebook-ebook ini.

pm kami sekarang https://www.facebook.com/messages/BukuOnline4U 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...