Thursday, June 27, 2013

Tiada ruginya kembalikan amalan pemakanan Sunnah dalam hidup

Teks: Aishah Hussein

Alhamdulillah.  Terima kasih Allah kerana masih lagi memberi peluang kepada kami untuk terus menikmati udaraMU.  Walaupun jerebu, masih lagi bersyukur kerana masih punya oksigen untuk bernafas.  Tekak juga sudah rasa perit-perit.  Kalau nak berkurung dalam rumah, masih banyak urusan di luar yang perlu dilakukan.  Tapi, tidak mengapa asal anak-anak semua sihat.

Sejak mengamalkan pemakanan sunnah, memang sudah jarang kena jangkitan selsema atau demam.  Kalau dulu, bila anak-anak selsema, ibu juga turut akan selsema.  Dalam 1 tahun, memang beberapa kali melawat doktor di klinik.  Kalau dulu saya ada peruntukan RM3000 setahun dari syarikat tempat saya bekerja untuk perubatan pesakit luar.  Jadi, bila nak berhenti kerja, risau juga tentang ini.

Alhamdulillah aturan Allah itu sangat cantik.  Ketika penyakit osteoarthritis menyerang berkali-kali, saya sudah mula mencari alternatif.  Saya sudah mula masukkan amalan memakan habbatus sauda setiap hari.  Fikir saya, jika ia tidak membantu lutut saya, paling kurang saya sudah dapat pahala kerana mengamalkan pemakanan sunnah.

Rupa-rupanya,  ia memberi lebih banyak khasiat kepada saya.  Niat asal untuk memberi kekuatan kepada lutut, tetapi amalan sunnah rupanya menambah baik antibodi badan saya.  Satu lagi kejutan yang saya terima adalah  dari laporan ujian darah.

Setiap  tahun saya akan membuat ujian darah menyeluruh.  Saya mengidap penyakit endometriosis, jadi bacaan CA125 iaitu untuk bahagian rahim adalah tinggi( CA-125 salah satu ujian khusus bagi mengesan barah di rahim.  Bacaannya akan meningkat bukan sahaja jika kanser wujud tetapi juga jika wujud beberapa keadaan yang tidak merbahaya seperti endometriosis dan penyakit yang berkaitan dengan ovari ataupun kehamilan).{Pembaca bole  google tentang CA125 untuk informasi lebih lanjut}

Pada awal tahun ini, ketika doktor membacakan laporan, beliau mengatakan "alhamdulillah semuanya ok, bacaan semua normal".  Saya katakan kepada doktor, " mmm bukankah bacaan CA125 saya tahun lepas tinggi (ala-ala poyo la pulak)".  Doktor terus menyemak laporan tahun lepas.  "Ya, betul. Alhamudulillah tahun ni ok pula.  You ada amalkan ubat apa-apa ke?"  Terus-terang saya katakan kepada doktor, saya tidak mengambil apa-apa ubat.  Apa yang saya tahu, saya cuma ambil habbatus sauda sahaja.  Doktor pun terus bagi lampu hijau untuk terus amalkan dengan habbatus sauda.

Itu antara khasiat yang saya sendiri alami.  Kini saya dan keluarga masih terus amalkan dengan harapan saya mendapat pahala dan juga manfaaat dari amalan sunnah.  Dan saya juga akan menambah dengan amalan minyak zaiton pula untuk menmbah baik keadaan lutut saya yang masih lagi sakit pada waktu-waktu tertentu.

Masih lagi berlangsung untuk 4 hari lagi, harga promosi RM100.

Untuk promosi Julai 2013, harga akan kembali ke harga asal RM125.  Tetapi dengan setiap pembelian, kalian akan mendapat buku Jana RM dari Rumah secara percuma, tetapi sehingga stok masih ada.  Saya difahamkan oleh penulis Pn Masayu Ahmad, buku sudah hampir habis.  Jadi cepat-cepat pm saya untuk pembelian

https://www.facebook.com/messages/BukuOnline4U
atau terus bayar di sini http://buku-online4u.blogspot.com/p/blog-page_12.html

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...