Saturday, July 27, 2013

Housewives Enhancement And Reactivate Talent Scheme (HEARTS)

Teks: Aishah Hussein

Assalamualaikum.  Sudah 4 hari saya tidak mengemaskini entri di sini.  Ya Allah, cabaran begitu hebat di bulan Ramadhan.  Siang hari perlu siapkan tempahan-tempahan cookies untuk hariraya manakala malam pula sudah penat.  Ada beberapa resipi ingin dimasukkan tetapi tidak sempat.

Cabaran di fasa akhir Ramadhan nampaknya akan lebih hebat.   Minggu lepas saya telah menghadiri talimat program perintis Housewives Enhancement And Reactivate Talent Scheme  (HEARTS) yang dianjurkan oleh Pembangunan Sumber Manusia Berhad (PSMB).  Setelah ditemuramah, alhamdulillah, saya  telah berjaya dipilih untuk menyertai latihan kursus untuk Social Media Management.
Apa itu HEARTS?
Hearts ialah program yang dianjurkan kerajaan melalui dana yang disalurkan ke Kemeterian Pembangunan Sumber Manusia Berhad.
Saya petik dari website HRDF
Objektif program HEARTS
  • Melatih suri rumah berpelajaran yang telah menjadi pendam dengan kemahiran khusus bagi membolehkan mereka menyumbang secara aktif kepada pertumbuhan ekonomi negara di samping mengekalkan status quo sebagai suri rumah
  • Menyediakan platform kepada suri rumah untuk mempelajari bidang baru yang membolehkan mereka bekerja dari rumah dan menyumbang kepada peningkatan pendapatan isi rumah.
Antara Kursus program yang ditawarkan adalah Translation, Insurance Agent, Research Metodolgy, Certified Project Management, Consultancy, Social Media dan lain-lain.  Semuanya adalah percuma.

Hari ini seharian menghadiri kursus Modul 1 dan esok bersambung ke Modul 2.  Agak kepenatan juga, tetapi alhamdulillah along ada untuk membantu di rumah.

Bagi Modul 3 iaitu kursus bagi bahagian teknikal in shaa allah akan bermula minggu depan.  Saya terpaksa menolak beberapa tempahan dari kawan untuk minggu hadapan memandangkan kursus tersebut akan berjalan 4 hari berturut-turut.  Dan selepas itu saya perlu siapkan tempahan brownies untuk hari raya pula.  Syukuri segala rezeki dan nikmat yang Allah berikan.

Bagi suri rumah yang berminat untuk menghadiri program hearts ini, sila ke link ini HEARTS untuk pendaftaran dan keterangan lanjut.  Anda masih berpeluang untuk menghadirkan diri ke taklimat yang bakal diadakan pada 31 Julai 2013.

Pendaftaran bagi 2 kelas online  masih dibuka di bulan Ramadhan.
Waktu kelas masih fleksibel.

pm saya https://www.facebook.com/messages/aishah.hussein7 untuk pendaftaran dan pertanyaan atau

emel ke noraisah.hussein@gmail.com

1. Kelas asas blog dan penulisan, atau
2. Kelas asas blog dan fan page (bagi yang mahu mula bisnes)
Bagi yang tiada produk, kami sediakan produk untuk mulakan bisnes.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...