Sunday, March 17, 2013

Kelaparan - 17.03.13



Teks : Aishah Hussein
Foto: Google Image

Pagi semalam, along menghantar whatsapp meminta dimasukkan duit untuk pesanan tiket penerbangan yang mana pembayaran kepada agen perlu dibuat pada hari Ahad, iaitu hari ini.  Kalau pada perkiraan saya memang tidak sempat sekiranya membuat “transfer-on-line” kepada bank yang berlainan.  Jadi tengahari tadi kami keluar pergi masukkan cash deposit melalui ATM.  Setelah selesai urusan perbankan, kami tuju ke kedai makanan barat kepunyaan bumiputra di Shah Alam.  Setelah semua pesanan diambil, kami sangkakan semuanya tiada masalah.  Setelah pesanan pertama, Mushroom Soup dan Garlic Bread sampai, kami merasa makanan tu  sikit seorang.  Selebihnya si adik yang habiskan kesemua sup itu.  Pesanan kedua, Lamb Stew  En. Suami pula sampai, saya dan angah hanya rasa sikit-sikit aje, kononnya nanti dah kenyang tak habis pula Smoke Salmon.  Tapi hati ni macam berkata-kata, entah-entah belum dimasak pun pesanan kami ni, memandangkan dah lama betul masih tak dapat-dapat lagi.  Bila kami tanyakan pada waiter, rupanya betul tekaan saya, pesanan untuk saya dan angah tidak dimasukkan ke dalam senarai pesanan di dapur.  Memang kecewa betul saya dengan bisnes yang sebegini.  Layanan waiter pun macam di gerai kecil-kecil aje sedangkan kedai ada nama.  Tanpa berlengah, saya terus batalkan oder kerana En Suami ada temujanji dengan sahabat beliau pula selepas itu.  

Setiap kali kejadian macam ini berlaku di kedai makan bumiputra, membuatkan kita rasa kecewa.  Sepatutnya mereka menjaga reputasi kedai mereka dengan memberikan servis yang terbaik kepada pelanggan.  Nasib baik rasa makanan mereka boleh tahan juga, jadi kami belum senaraihitamkan kedai ini lagi.

-->
Apa-apa pun, saya dan angah pulang ke rumah dengan perut yang kosong.  Nasib baik di rumah ada lagi kepingan roti “Wraps” dan “Beef Green Peppercorn Slice” serta salad.  Sampai di rumah angah cepat-cepat sediakan satu set untuk saya dan dia.  Terima kasih angah kerana perihatin dengan keadaan ibu yang tak berapa sihat ini.  Maaf gambar tak sempat nak snap sebab dah lapar sangat.  Nanti saya masukkan dalam entri resepi.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...